İade Kargo Ücreti Tüketiciye Yüklenemeyecek
Tüketici Lehine Mesafeli Satış Düzenlemesi: İade Kargo Ücreti Kalkıyor, Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı Devam Ediyor
Ticaret Bakanlığı, mesafeli satış sözleşmelerinde tüketici haklarını güçlendiren önemli değişikliklere imza attı. 1 Ocak 2026'da yürürlüğe girecek düzenlemelerle iade kargo ücreti tüketiciden alınmayacak ve bazı elektronik ürünlerdeki cayma hakkı istisnaları kaldırılacak.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin mesafeli alışverişlerde yaşadığı sorunlara çözüm getiren ve haklarını koruyan önemli adımlar attı. Yeni düzenlemelerle, tüketiciler artık iade kargo ücreti ödemeyecek ve belirli elektronik ürünlerde de cayma haklarını kullanabilecek. İşte detaylar:
İade Kargo Ücreti Tüketiciye Yansıtılamayacak
Daha önce gündeme gelen, tüketicilerin mesafeli alışverişlerde ürün iadesi yaparken kargo ücretinden sorumlu tutulmasına yönelik düzenleme, gelen tepkiler üzerine geri çekildi. Buna göre, cayma hakkını kullanan tüketicilerin iade kargo ücreti artık satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanacak.
Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı İstisnası Kaldırıldı
Önceden cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar gibi elektronik ürünlerde cayma hakkının kaldırılacağı öngörülüyordu. Ancak tüketicilerden gelen yoğun talepler dikkate alınarak bu düzenlemeden vazgeçildi. Tüketiciler bu ürünleri de satın alma sonrası 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin iade edebilecek.
Arabuluculuk Şartı Ön Bilgilendirme Formunda Yer Alacak
Tüketici uyuşmazlıklarında arabuluculuğa başvuru şartına yönelik düzenlemeye göre de, parasal limitler dahilindeki uyuşmazlıklarda mahkemeye başvurmadan önce arabulucuya başvurulması gerektiği bilgisi, mesafeli satış sözleşmesi yapılmadan önce tüketiciye sunulan ön bilgilendirme formunda yer alacak.
Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.