İşte İstanbul'un Tahliye Senaryosu: Kritik Noktalar Belirlendi

İşte İstanbul'un Tahliye Senaryosu: Kritik Noktalar Belirlendi
İstanbul'da yaşanan deprem, olası bir afette tahliye planlarını gündeme getirdi. Tahliye senaryolarının merkezinde, büyük köprüler ve otoyolları içeren 'Marmara Otoyol Ringi' yer alıyor. Ulaştırma Bakanlığı'nın planlarına göre, 237 köprü ve viyadük tahliye sürecinde hayati rol oynayacak. Marmara Otoyol Ringi'nin önemi bu depremle bir kez daha anlaşıldı.

İstanbul'da yaşanan son deprem, megakentin olası bir afet durumunda tahliye planlarını yeniden gündeme getirdi. 23 Nisan'daki 6,2 büyüklüğündeki sarsıntı, özellikle "Marmara Otoyol Ringi" olarak adlandırılan ulaşım ağının kritik önemini bir kez daha ortaya koydu.

MARMARA OTOYOL RİNGİ: İSTANBUL'UN TAHLİYE KİLİDİ

Ulaştırma Bakanlığı'nın tahliye senaryolarının merkezinde yer alan Marmara Otoyol Ringi, büyük köprüler ve geniş otoyolları kapsayan 947 kilometrelik bir ulaşım ağı. Bu ağın, devam eden ve planlanan eklemelerle 1295 kilometreye çıkarılması hedefleniyor. Ring, olası bir felaket durumunda İstanbul ve Marmara Bölgesi'nden diğer bölgelere yapılacak tahliyelerde hayati bir rol oynayacak.

Türkiye'nin sanayi ve ekonomi merkezlerini güvenli bir ulaşım ağıyla birbirine bağlayan bu ring, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova, Bursa, Çanakkale, Balıkesir, Manisa ve İzmir gibi önemli şehirleri de kapsıyor. Aynı zamanda İstanbul'un ağır transit trafik yükünü güneye doğru kaydırarak şehir içi trafiği rahatlatıyor.

Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve 1915 Çanakkale Köprüsü, bu hattın en kritik noktaları olarak değerlendiriliyor. Söz konusu yapılar, olası bir afet anında İstanbul'un güvenli tahliye hatları olarak önemli bir işlev görecek. Ulaştırma Bakanlığı'nın İstanbul'un tahliye senaryolarında bu noktalar temel aktörler olarak öne çıkıyor.

KÖPRÜLERİN DEPREME DAYANIKLILIĞI VE GÜÇLENDİRME ÇALIŞMALARI

Marmara Otoyol Ringi kapsamındaki 1915 Çanakkale Köprüsü, olası bir felaket senaryosunda İstanbul'un batısındaki tahliyelerin hızlanmasını sağlayacak. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu ve TEM Otoyolu arasındaki bağlantı sayesinde, Avrupa yakasından gelen trafik Anadolu yakasından gelen trafikle birleşerek Ankara ve İzmir yönüne kesintisiz bir şekilde aktarılabilecek.

Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale, Fatih Sultan Mehmet ve 15 Temmuz Şehitler Köprüleri, tahliye planlarında kritik bir role sahip. Bu köprüler, tahliye güzergahlarının ana geçiş noktalarını oluşturacak ve olası bir afette güvenli ve hızlı tahliye koridorları sağlayacak. Deprem sonrasında yapılan kontroller, bu noktaların depreme dayanıklılığına dair önemli veriler sunmuş durumda.

İstanbul'daki köprüler ve otoyollar için farklı deprem senaryoları üzerinden sismik analizler gerçekleştirildi. Bu analizler sonucunda, köprülerin temel sistemlerinden taşıyıcı unsurlarına kadar her detay deprem yüklerine karşı dayanıklılık esas alınarak projelendirildi. Boğaz köprüleri de dahil olmak üzere Karayolları Bölge Müdürlüğü sorumluluğundaki 237 köprü ve viyadük için çeşitli dönemlerde incelemeler ve güçlendirmeler yapıldı. Her bölgedeki köprü ve viyadüğün tahliye senaryosundaki rolü detaylı olarak değerlendirildi.

Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.