EFT Ücretlerinde Değişiklik

EFT Ücretlerinde Değişiklik
Bankacılık Denetleme Kurulu’nun yeni hedefi Elektronik Fon Transferi (EFT) oldu. Bankaların vatandaşları canından bezdiren ve para transferi için zaman zaman astronomik miktarlara kadar çıkabilen EFT ücretleri minimum indirilecek.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) bankalara göre 30 liradan başlayıp 300 liraya kadar çıkan EFT ücretlerini incelemeye aldı. BDDK, Türkiye Bankalar Birliği ile birlikte EFT ücretlerinin maliyeti ve alınan tutarlara ilişkin başlattığı çalışmada kurum, bu konudaki başıboşluğu giderecek bir düzenleme yapacağını duyurdu. Kurallara uymayan bankalara son 1.5 yılda yaklaşık 5 milyar liranın üzerinde idari para cezası kesilirken, aynı suçu tekrar işleyenlere de en yüksek cezalar veriliyor.

Her türlü ücret, ürün ve hizmet için tüketici onayının alınması zorunluluğu getirilirken, kredi kullanan kişiler sürpriz fiyatlarla karşılaşıyor. Tüketici Kanunu'na göre sözleşme dışında herhangi bir hizmet kalemi adı altında ek bedel talep edilmemeli ancak yine de şikayetçi tüketici çok, BDDK ve Gümrük Bakanlığı'na ise bankaların usulsüz uygulamalar dolayısıyla bir çok şikayet geliyor. Gelen şikâyetlerin içinde EFT ve havale ücretleri şampiyon durumda.

Mevcut uygulamada özel bankalar EFT işlemi için 300 liraya kadar komisyon alıyor. İsmle gelen EFT, nakit çekildiğinde de 40 lira ücret isteniyor. Kamu bankaları ise bin liradan az EFT için 20 lira, bu bedelden yüksek EFT içinse 25 lira masraf çıkarılıyor.

Karşı Gazetesi’nin haberine gore internet şubesinden yapılan EFT ücretlerinde de özel bankalar 3, kamu bankaları da 1 lira istiyor. Hesaptan isme yapılan havaleye 30 lira, hesaptan hesaba yapılandan da 20 lira alınıyor. Yapılan düzenlemelerle vatandaşı isyan ettiren EFT ücretleri aşağı çekilecek. Para aktarımında masrafların aşağı çekilmesiyle birlikte asker oğluna, üniversitedeki çoğuna para gönderen vatandaşın yükü da hafifleyecek.

Tüketici Kanunu'na muhalefet eden bankaların hukuksuz işlemlerine karşı yeni tedbirler alınacak. Hakem heyetlerine gelen 6 milyon başvurunun yaklaşık 5 milyonunu bankalara yönelik şikâyetler oluşturdu. Kredi koşulları, kredi kartı aidatları, kefalet sistemi, faiz tahakkuku gibi konularda gelen şikâyetler şube bazında da incelemeye alınıyor. Yeni dönemde, bankaların kredilerde açıkladığı tüketici faiz oranı ile uyguladığı faiz arasında tam bir netlik olması için yeni bir düzenleme yapılacak.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.